Мета : Ознайомити з особливостями
давньогрецької лірики , її жанрами , головними представниками ; зацікавити особистістю Тіртеята та Архілоха, їх поезією ; порівняти поезію Тіртея
та Архілоха; удосконалювати навички аналізу художнього тексту ; розвивати
увагу, вміння висловлювати власну думку, виховувати критичне ставлення до
вчинків людей , уміння слухати та
запам’ятовувати виховувати повагу до митців та художнього слова.
Вмій пізнати
зміни в людському житті.
(Архілох)
Обладнання : схема , роздатковий матеріал , зображення поетів, муз, музичних інструментів , музичне оформлення .
Етапи уроку:
Урок розпочинається під супровід мелодії флейти «Чарівна флейта»
1.
«Орієнтація».
-
Кросворд на дошці , вчитель зачитує питання .
1. Сліпий
поет, автор «Іліади» та «Одісеї»?
2. Титан ,
що подарував людям вогонь?
3.
Шестистопний дактиль?
4.
Міфічний одноокий велетень , що напав на Одісея?
5.
Сказання про богів , героїв , фантастичних істот ?
6. Поема
Гомера про Троянську війну та повернення додому Царя о.Ітака?
- Визначення теми і мети уроку (учні записують
у зошити)
ПЛАН
1. Ознайомлення з особливостями поезії Давньої Греції.
2. Знайомство з життям та творчістю Тіртея.
3. Знайомство з життям і творчістю Архілоха .
4. Порівняння життєвого та творчого шляху відомих митців Давньої Греції (Тіртей , Архілох).
2. «Проектування»
- Яким чином ми маємо виконувати роботу
на уроці?
3. «Організація плану навчальної
діяльності»
Технологія «Пароль» (на випереджальному
домашньому завданні учні готують термін або визначення ):
Греція, Тіртей, Архілох, меліка , ліра, флейта, декламаційна лірика, елегія, ямб, хорей, хорова лірика,
гекзаметр, патріотизм , монодична лірика , воїн , пісня , о.Парос, учитель ,
пентаметр , антична література.
1.
Повідомлення
вчителя про Давньогрецьку лірику ( Схема на дошці та в кожного учня).
Звернення до епіграфа уроку (Пояснення
епіграфа)
Вмій
пізнати зміни в людському житті.
(Архілох)
Антична Греція. Часи становлення основ сучасної
цивілізації, зародження та формування більшості сучасних наук , зміна
світогляду людини, поява духу вільнодумства , прославлення людських чеснот та
засудження най ганебніших людських пороків. Для
того щоб зрозуміти сутність
людини античної доби необхідно пізнати й поезію Еллади. Саме вона буде в центрі нашої мандрівки в часі і
просторі , Саме ця поезія ставала еталоном для майстрів пера наступних поколінь
, а образи , створені поетами , використовують і сучасники . Житель Еллади відчуває себе скутим законами суспільства, його починає більше
цікавити власне життя . Автор в поезії свого часу , виступає як приватна особа
з індивідуальною долею , власними переживаннями і турботами.
Що відчуває людина ,
що її турбує, що вона хоче сказати – ось головні завдання літературного
дослідження яке ви маєте здійснити. Не випадково на уроці звучала музика флейти
, адже тогочасні співці виконували ліричні твори під супровід флейти та ліри.
Термін «лірика» походить від слова
«ліра», бо спочатку елліни виконували вірші в супроводі музичних інструментів
(передовсім ліри).
Немає коментарів:
Дописати коментар