Авторські уроки: Вергун О.В. "Давньогрецька лірика. Тіртей ..."



(скорочено)
Тема:  Давньогрецька лірика та її особливості . Тіртей . Архілох
Мета : Ознайомити з особливостями давньогрецької лірики , її жанрами , головними представниками ;  зацікавити особистістю Тіртеята та  Архілоха, їх поезією ; порівняти поезію Тіртея та Архілоха; удосконалювати навички аналізу художнього тексту ; розвивати увагу, вміння висловлювати власну думку, виховувати критичне ставлення до вчинків людей  , уміння слухати та запам’ятовувати виховувати повагу до митців та художнього  слова.

Вмій пізнати зміни в людському житті.
(Архілох)

Обладнання : схема , роздатковий матеріал ,  зображення поетів, муз, музичних  інструментів , музичне оформлення  .

Етапи уроку:
Урок розпочинається під  супровід мелодії флейти «Чарівна флейта»

1.  «Орієнтація».
-  Кросворд на дошці , вчитель зачитує питання .
1. Сліпий поет, автор «Іліади» та «Одісеї»?
2. Титан , що подарував людям вогонь?
3. Шестистопний дактиль?
4. Міфічний одноокий велетень , що напав на Одісея?
5. Сказання про богів , героїв , фантастичних істот ?
6. Поема Гомера про Троянську війну та повернення додому Царя о.Ітака?

- Визначення теми і мети уроку (учні записують у зошити)


ПЛАН

1. Ознайомлення з особливостями поезії Давньої Греції.

2. Знайомство з життям та творчістю Тіртея.

3. Знайомство з життям і творчістю Архілоха .

4. Порівняння життєвого та творчого шляху відомих митців Давньої Греції (Тіртей , Архілох).



2. «Проектування»
- Яким чином ми маємо виконувати роботу на уроці?

3. «Організація плану навчальної діяльності»
Технологія «Пароль» (на випереджальному домашньому завданні учні готують термін або визначення ):
Греція, Тіртей, Архілох,  меліка , ліра, флейта, декламаційна  лірика, елегія, ямб, хорей, хорова лірика, гекзаметр, патріотизм , монодична лірика , воїн , пісня , о.Парос, учитель , пентаметр , антична література.



1.       Повідомлення вчителя про Давньогрецьку лірику ( Схема на дошці та в кожного учня).
Звернення до епіграфа уроку (Пояснення епіграфа)
Вмій пізнати зміни в людському житті.
(Архілох)


Антична  Греція. Часи становлення основ сучасної цивілізації, зародження та формування більшості сучасних наук , зміна світогляду людини, поява духу вільнодумства , прославлення людських чеснот та засудження най ганебніших людських пороків. Для  того щоб зрозуміти  сутність людини античної доби необхідно пізнати й поезію Еллади. Саме  вона буде в центрі нашої мандрівки в часі і просторі , Саме ця поезія ставала еталоном для майстрів пера наступних поколінь , а образи , створені поетами , використовують і сучасники . Житель Еллади  відчуває себе скутим  законами суспільства, його починає більше цікавити власне життя . Автор в поезії свого часу , виступає як приватна особа з індивідуальною долею , власними переживаннями і турботами.
Що відчуває людина , що її турбує, що вона хоче сказати – ось головні завдання літературного дослідження яке ви маєте здійснити. Не випадково на уроці звучала музика флейти , адже тогочасні співці виконували ліричні твори під супровід флейти та ліри.

Термін «лірика» походить від слова «ліра», бо спочатку елліни виконували вірші в супроводі музичних інструментів (передовсім ліри). 

Немає коментарів:

Дописати коментар